The Whopper has Landed at Oslo Airport

burger king
Media

Da Burger King skulle åpne en ny restaurant i Oslo Lufthavns ankomstområde ønsket de selvfølgelig økt trafikk og salg. Alt var klart for lansering - bortsett fra én ting: Ingen av de reisende visste at de hadde åpnet! Vi kombinere smarthet med morsomme og personlige meldinger gjennom et egenutviklet verktøy for dynamisk optimert innhold på DOOH, og klarte dermed å fange de reisendes oppmerksomhet og invitere dem inn - fra det øyeblikket de landet til det øyeblikket de gikk inn i ankomstområdet.

Folk på flyplasser har det som regel travelt og ønsker egentlig bare å komme seg videre til sin endelige destinasjon. Samtidig er mange av dem sultne, for la oss innse det – flyselskapsmåltider er ikke akkurat en kulinarisk opplevelse.  

Ved å kartlegge kundereisen identifiserte vi fire punkter alle reisende går gjennom. Den første er ganske åpenbar. Når belteskiltet slår seg av slår folk på telefonen og bruker den sporadisk på vei ut. Gjennom geo-targeting og språkinnstillinger presenterte vi svært relevante budskap til både internasjonale og norske reisende i sosiale medier og via bannere - sistnevnte på utenlandske nettsider med tilsvarende språk.

På denne måten kom mange i humør for noe raskt spise på vei ut. Perfekt for Burger King, ikke sant?  

HER FINNER DU OSS

Apotekergata 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA

FØLG OSS I SOSIALE MEDIER

HER FINNER DU OSS

Apotekergata 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA

FØLG OSS I SOSIALE MEDIER