Vi søker Digital markedsføringsrådgiver

Publicis er en av de ledende byrågrupperingene i kommunikasjonsbransjen, både i Norge og globalt. I Oslo er vi 190 ansatte som jobber på tvers av byråene Kitchen, Starcom og MSL. Vi er kjent for å være nyskapende og faglig ledende innenfor våre kjerneområder merkevare-/kommunikasjonsrådgivning, kreativitet, media, PR og teknologi. Med utgangspunkt i kundenes behov setter vi sammen riktig kompetanse og team på tvers av fagområdene for å løse deres utfordringer. Dette gir bedre og mer helhetlige løsninger, effektive prosesser, sterkere resultater og vekst for våre kunder. Vi kaller det Power of One. Globalt er Publicis representert i 130 land og har over 100.000 ansatte.

Søknadsfrist:
15. april 2024

Arbeidssted:
Oslo

Jobb-beskrivelse

Stillingen er definert som en 100 % stilling med fast ansettelse. Du vil inngå i et voksende performance miljø, og være en del av teamet som jobber med betalt sosiale medier. Dette innebærer blant annet utarbeidelse av små og store strategier, oppsett og gjennomføring av kampanjer, budsjettkontroll og analyse av resultater. Du vil få ansvaret for noen av våre største kunder, og jobbe tett med det øvrige kundeteamet for å skape gode resultater av markedsføringsaktivitetene.

Stillingen krever en høy grad av proaktivitet både mot kunde og internt, dvs. ta initiativ på egenhånd, foreslå nye løsninger, tiltak til forbedringer samt fokus på at vi har gode rutiner og følger best practice.

Arbeidsoppgaver:

  • Du vil være en sentral og aktiv sosiale medier rådgiver for flere av selskapets viktigste kunder. Du vil ha ansvar for å utarbeide gode kampanjestrategier, utfordre kunde og komme med nye løsninger innenfor sosiale medier.
  • Du vil delta i kundemøter, samt ha muligheten til å presentere strategier, medieanbefalinger og rapporter.
  • Du vil gjøre store deler av paid planning & buying selv avhengig av teamets/kundens organisering. Herunder ansvar for kampanjer i annonseplattformene, primært Meta, Snapchat, TikTok og LinkedIn.
  • Du vil ha god kontroll på kundeavtalen som er relevant for at medieplaner, rapporter og budsjetter til enhver tid er korrekte.
  • Du vil rapportere og finne innsikt i kampanjene, samt aktivt søke ny informasjon som kan bedre våre kunders ROAS.

Kvalifikasjoner

Er du klar for å utfordre, ta ansvar og utforme ideer som vil skape effekt for kundene? Da kan det være deg vi er på utkikk etter.

Vi ser etter personer med stor interesse for digital markedsføring, gjerne med erfaring innenfor sosiale medier. Du har høyere akademisk utdannelse med gode resultater innen markedsføring eller økonomi/samfunnsøkonomi og du er over snittet analytisk anlagt.

  • Du tar ansvar og er selvstendig med egne meninger og ideer.
  • Du har gode samarbeidsevner med kunder så vel som kolleger.
  • Du trives med å jobbe med tall og er analytisk.
  • Du er strukturert og god til å planlegge.
  • Du trives i en hektisk arbeidshverdag med høyt tempo.
  • Du innehar en solid forståelse for språk og uttrykk i det digitale kjøpet – CPM, CPMV, CPC, CPO, dekning, frekvens o.l.
  • Du har erfaring med budsjett og hvordan du gir anbefalinger ift budsjettet.
  • Du har erfaring med kampanjeoppsett i annonseplattformene innenfor sosiale medier, samt kunnskap om ulike mediekjøpene.
  • Du har helst 2-4 års erfaring innen digital markedsføring.

Ytterligere informasjon

I Publicis vil du få en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor faglig engasjement og nyskapende ideer blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget.

Vi er alltid åpne for nye ideer for hvordan ting kan gjøres bedre og dine tanker vil bety noe. Vi vil gi deg muligheten til å utvikle deg gjennom dyktige kollegaer, kurs, og tverrfaglige samarbeid.

Du får også oppleve våre sosiale lunsjer med mat fra kokkene på huset, sosiale tilstelninger, bordtennis- turneringer og turer, for å nevne noe.

Hos oss blir du en del av et internasjonalt miljø og et felleskap med ulike perspektiv og evner. Vi står sammen og spiller hverandre gode "en for alle, alle for en". Vi er forpliktet til prinsippet om like arbeidsmuligheter og til å skape et miljø med gjensidig respekt. Jo mer inkluderende og mangfoldige vi er, jo bedre blir arbeidet vårt!

Vi liker det flatt og her er alle i samme båt, uavhengig om du er nyansatt eller senior. Og ikke minst, vi liker å ha det moro på jobb!

Spørsmål til selskapet og stillinger tas med Victoria Romberg

Legg ved søknad, CV og karakterer (du må logge deg inn i portalen på nytt for å legge til karakterer). Vi vurderer ikke kandidater som ikke legger ved vitnemål.

Søknadsfrist: 15.04.2024

Søknad og CV sendes her.

Publicis er en av Norges ledende byrågrupperinger med 200 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 85 000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og faglig sterke innenfor våre kjerneområder, som omfatter strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

Om Publicis

HER FINNER DU OSS

Apotekergaten 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA

FØLG OSS I SOSIALE MEDIER