Vi søker junior researcher som brenner for å omsette data til innsikt

Søknadsfrist:
Vi vurderer søknader fortløpende

Arbeidssted:
Oslo

Publicis er en av Norges ledende byrågrupperinger i kommunikasjonsbransjen, med 200 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har over 90.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk kommunikasjonsrådgivning, markedsførings teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for «Power of One».

Vi ser etter deg som har et ektefølt engasjement for data og analyse, og som ønsker å bruke det engasjementet til å hjelpe noen av landets største og mest spennende merkevarer til å oppnå sterkere reklameeffekter på en mer effektiv måte.

Som junior researcher hos oss vil du være en viktig del av analyse- og innsiktsteamet med ansvar for leveranser som spenner fra måling av kampanjeeffekter, målgruppeinnsikt- og segmentering til merkevaremålinger og driverundersøkelser. Du vil jobbe med noen av selskapets største kunder, både nasjonale og internasjonale, hvor du vil ha ansvar for research-leveranser på tvers av byråer og fagområder.

Ansvarsområder

Sørge for at research skjer: Gjennomføre research-prosjekter i tide og på budsjett, i nært samarbeid med andre avdelinger og teamets egne prosjektressurser. Sikre leveransedyktighet på tvers av porteføljen – at vi leverer riktig kvalitet, til riktig tid, med riktig verdi.

Jobb tett med kunder: Arbeide med kunder og kundeteam på analyseplanlegging og -innsalg. Utvikle forståelse for våre kunders forretningsprosesser og bransjer der de opererer. Opprettholde og styrke kundeforhold.

Vise dine ferdigheter: Analysere og tolke data; Bygge rapporter og presentasjoner; finne nye spinn på rapportering; levere forretningsmessig innvirkning. Eie kvaliteten på teamets leveranser.

  • Utarbeidelse av prosjektbeskrivelser for innsikts/analyse
  • Utvikling av spørreskjema og prosjektledelse mot feltleverandør/institutt
  • Dataanalyse, rapportering og presentasjon av funn og innsikter
  • Gjennomføre A&I-prosjekter fra start til slutt, komme med tydelige datadrevne anbefalinger til våre kunder
  • Bidra til videreutvikling av Analyse- og Innsiktsløsninger
  • Skape og videreutvikle partnerskap internt og ekstern, med både kunder, leverandører og interne ressurser

Hvem er du?

Du har evnen til å analysere data og destillere innsikt til en sammenhengende historie – med tydelige anbefalinger

Du har erfaring med ulike analyseteknikker og statistisk metode, gjerne fra reklame og/eller kommunikasjon

Du har erfaring innen effektanalyser, markedsanalyse eller lignende analysearbeid, gjerne fra byrå eller institutt

Du er en god formidler

Du har stor arbeidskapasitet, og trives med både høyt arbeidstempo og mange forskjellige typer problemstillinger

Praktisk og iboende nysgjerrig, data tar deg til interessante eller uventede steder

En positiv og samarbeidende lagspiller som verdsetter å bygge sterke relasjoner med kolleger og kunder

Du er selvgående og initiativrik

Hva kan vi tilby?

I Publicis vil du få en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor faglig engasjement og nyskapende ideer blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget. Vi er et team i stadig utvikling - ansvar kan skifte over tid, og det er store muligheter for påvirkning

Vi er alltid åpne for nye ideer for hvordan ting kan gjøres bedre og dine tanker vil bety noe. Vi vil gi deg muligheten til å utvikle deg gjennom dyktige kollegaer, kurs, og tverrfaglige samarbeid.

Du får også oppleve våre sosiale lunsjer med mat fra kokkene på huset, sosiale tilstelninger, bordtennis- turneringer og turer, for å nevne noe.

Hos oss blir du en del av et internasjonalt miljø og et felleskap med ulike perspektiv og evner. Vi står sammen og spiller hverandre gode "en for alle, alle for en". Vi er forpliktet til prinsippet om like arbeidsmuligheter og til å skape et miljø med gjensidig respekt. Jo mer inkluderende og mangfoldige vi er, jo bedre blir arbeidet vårt!

Vi liker det flatt og her er alle i samme båt, uavhengig om du er nyansatt eller senior. Og ikke minst, vi liker å ha det moro på jobb!

Konkurransedyktige betingelser. Heltidsstilling. Sentrale og moderne lokaler i Oslo sentrum.

Send søknad

Spørsmål til stillingen tas med Carina Steven; tlf 952 78 886

Søknader sendes her

Søknadsfrist: søknader vurderes fortløpende!

Publicis er en av Norges ledende byrågrupperinger med 200 ansatte som jobber i byråene Starcom, Kitchen, og MSL. Globalt er Publicis representert i 130 land og har 85.000 ansatte. Vi er kjent for å være nyskapende og sterke faglig innenfor våre kjerneområder strategisk rådgivning, teknologi, kreativitet og innhold. Hvert av byråene jobber med flere av Norges mest toneangivende kunder, både hver for seg og sammen som én gruppe gjennom det vi kaller for ”Power of One”.

Om Publicis

HER FINNER DU OSS

Apotekergaten 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA

FØLG OSS I SOSIALE MEDIER