Publicis med ny satsing på markedsteknologi, CRM og kundeopplevelse
Vi styrker vår posisjon innen markedsteknologi, CRM og kundeopplevelse med lanseringen av et nytt byrå: Publicis Foundry. Satsingen skal hjelpe virksomheter med å utvikle og realisere helhetlige digitale kundeopplevelser og styrke egne kanaler.
Mai 2025
Flyte – Du er ikke en fisk
Norge har verdens nest lengste kystlinje, og hvert år er det nesten like mange som drukner som dør i trafikken. Likevel fantes det ingen nullvisjon for drukning, slik det gjør i trafikken. Helt til Flyte og Publicis lanserte kampanjen “Du er ikke en fisk” sommeren 2023.
– For mange av våre kunder er deres egne plattformer, kanaler og kundedata helt avgjørende. Vi har sett et økende behov for spisskompetanse innen dette området, og når vi først skal satse gjør vi det skikkelig. Derfor har vi rekruttert bransjens beste folk og lanserer i dag et nytt byrå, Publicis Foundry, med ambisjon om å bli markedsledende på sitt felt, sier Peder Mittet, CEO i Publicis Norge.
– Med Publicis Foundry kompletterer vi samtidig våre eksisterende tjenester, og styrker vår evne til å levere helhetlig rådgivning og løsninger gjennom Power of One. Dette er en av våre største satsinger på lang tid, sier Peder Mittet, CEO i Publicis Norge.
Byrå med tung faglig tyngde
Publicis Foundry ledes av Toralf Waaktaar-Slokvik, tidligere CEO i Oculos, med omfattende erfaring innen CRM, lojalitet og teknologi. Med seg har han et team som kombinerer bakgrunn fra både byråer, teknologimiljøer, konsulenthus og kundesiden som gir en helhetsforståelsen som ofte mangler.
– Vi har samlet noen av de mest erfarne og operative hodene i bransjen, og kan med dette laget rådgi på tvers av både marked og IT for å sørge at ting henger sammen og blir gjennomført. Vi skal være en partner som både tenker helhetlig og får ting til å skje, sier Waaktaar-Slokvik.
Det øvrige teamet som er med fra start er:
- Ville Sivonen, Director of Solutions, med bakgrunn som løsnings- og teknologileder fra Dentsu/Merkle i Nord-Europa og konsulent i Accenture Song. Han skal sette retningen for helhetlige løsninger og ha ansvar for implementering av teknologiløsninger.
- Kim Gulaker Motrøen, Director of Client Services. Han har tidligere byråbakgrunn og kommer fra rollen som ansvarlig for marketing og kundeopplevelse hos Harald A. Møller, der han bygget opp et prisvinnende marketing operations-miljø. Han skal ta vare på kunder, folk og prosesser.
- Martin Bonnor, Director of Growth, kommer sist fra rollen som Norges-ansvarlig Adobe og har jobbet som CMO på kundesiden og i ledende roller i byråbransjen. Han får ansvaret for den kommersielle utviklingen.
I tillegg vil Publicis Foundry allerede fra start være tett koblet til Publicis sine globale teknologi-ressurser og partnerskap.
Navnet Foundry er valgt med omhu. Det symboliserer et sted der ideer, strategier og løsninger formes med presisjon og kraft – slik metall formes i et støperi. Navnet speiler kjernen i byråets arbeid: Vi kombinerer forretningsforståelse, innsikt og teknologi for å støpe løsninger som gir sterke kundeopplevelser og varige resultater.
Eksperter som både leder og leverer
I Publicis Foundry er det de samme menneskene som utvikler strategien, som også bygger og implementerer løsningene. Teamet kombinerer kunnskap gjennom hele verdikjeden – fra strategi og innsikt, til teknologi og kreativ gjennomføring.
Publicis Foundry har en teknologi-agnostisk tilnærming og teamet har bred erfaring med en lang rekke teknologier som gjør at vi kan rådgi kundene våre med løsninger på tvers av plattformer og leverandører.
– Vi tilpasser oss kundens behov, ikke omvendt. Det handler om fleksibilitet og skreddersydde løsninger som gir reell effekt, sier Ville Sivonen.
Ambisjonen: Ledende fra dag én
Publicis Foundry skal raskt etablere seg som en ledende aktør innen markedsteknologi, CRM og kundeopplevelse i Norge. Med tung erfaring, korte beslutningsveier og tett samarbeid med kundene skal teamet bidra til rask og bærekraftig vekst.
– Vi gleder oss til å komme i gang og skape resultater sammen med kundene, avslutter Toralf Waaktaar-Slokvik.
