Fra venstre: Sebastian Tharaldsen, Hans Martin Rønnseth, Marius Donnestad, Sindre Myhre, Einar S Karlsen, Tina Pitterman, Thomas Askim, Therese Røkke, Joakim Bentzen og Remi Reinback. Foto: Erlend RIngseth.
Hest på hele huset.
Publicis vinner løpet om media- og reklamekontoen til Rikstoto med et hestehode.
Januar 2024
Flyte – Du er ikke en fisk
Norge har verdens nest lengste kystlinje, og hvert år er det nesten like mange som drukner som dør i trafikken. Likevel fantes det ingen nullvisjon for drukning, slik det gjør i trafikken. Helt til Flyte og Publicis lanserte kampanjen “Du er ikke en fisk” sommeren 2023.
Starcom har vært Norsk Rikstoto sitt mediebyrå i over til år. Rett før jul fikk vi vite at vi både hadde klart å forsvare anbudskontrakten på media, men at Kitchen også hadde vunnet reklamebyråkontrakten.
– Det var en herlig beskjed å få rett før jul, og vi er takknemlige for tilliten fra Rikstoto, Peder Mittet til Kampanje.
– Dette skal selvsagt markeres med team og kunde - med en kveld på Bjerke, forteller Mittet.
– Et lite hestehode foran
Morten Tønnesen beskriver konkurransen som tøff og jevn, men at Publicis var «et lite hestehode foran»
For Publicis er det ekstra gledelig at vår «Power of One»-modell, og rekken av muligheter det åpner for kunder, viser seg attraktiv. Både vår egen erfaring, og ANFO sin annonsør-undersøkelse viser at stadig flere annonsører etterspør en helhetlig leveranse som alternativ til den tradisjonelle modellen, der kunden gjerne må koordinere på tvers av flere ulike byråpartnere.
Vår styrke er at vi har størrelse til å ha ledende fag- og spesialistmiljøer innen alle disipliner, samt at vi har mengdetrening i få dette til å fungere sømløst.
Rikstoto sitt tverrfaglige team på tvers av media og reklame vil blant annet bestå av Einar S Karlsen, Therese Røkke, Hans Martin Rønnseth, Thomas Askim, Joakim Bentzen, Sindre Myhre, Marco Malbran, Marius Dønnestad, Remi Reinback, Tina Pitterman og Sebastian Tharaldsen.