Stalltips – alle kan vinne, til og med du!

rikstoto
Media

To sølv i ANFO Effekt 2021 i kategoriene «Ny» og «Smart singel»

Kan folk som ikke har interessere for hest bli interesserte i å spille på hest? Her er caset om Rikstoto sin lansering av Stalltips.

Banner for Stalltips-kampanjen til Rikstoto

Oppgaven var å skape fornyet oppmerksomhet rundt hestespill gjennom lanseringen av et nytt spill med et helt nytt navn – nemlig Stalltips. Målet var å gjøre Stalltips kjent og relevant - og å gjøre det enklere for folk flest å spille på hest.

Med glimt i øyet og en bred tilgjengeliggjøring av Stalltips ønsket vi å nå ut til det brede lag av lykkespillere.

TV er fortsatt viktig for historiefortelling og bredde, men vi ønsket å sikre at vi traff relevant i forhold til der potensialet var størst. I samarbeid med TV2 fant vi frem til programmer hvor Lykkespillerne var overrepresentert (blant annet Nations League og Senkveld), og vi lagde også en egen digital serie: «Senkvelds Stalltips», sponset av Norsk Rikstoto.

For å ufarliggjøre hestesporten og kommunisere på en «annerledes» måte hentet vi inn influencer Lisa Tønne for å lage engasjerende innhold til sosiale medier, blant annet ved å intervjue hester før og etter løp. Vi utviklet også en egen Snapchat-linse for å treffe den yngre delen av lykkespillersegmentet på en underholdende måte.

Mediestrategien og de kreative virkemidlene har vært en suksess!

Kampanjen oppnådde solid reklameoppmerksomhet langt over benchmark, med ekstra høy oppmerksomhet i kjernemålgruppen. Vi observerte også at kjennskap til det nye spillet fikk en flying start - langt over målsetting - etter kun noen få uker.

Kampanjen ble belønnet med 2 sølv i ANFO Effekt 2021 i kategoriene «Ny» og «Smart singel».

Andre medvirkende: Anorak, Grid Branding

Det er veldig mange lykkespill å velge blant, og det å spille på hest virker fjernt for mange. Da må man vel ha peiling på hest? Det er i hvert fall det mange tror.

Lyntoto har vært Rikstoto sitt produkt rettet mot alle - selv de som ikke kan noe om hest - men til tross for høy kjennskap og lang levetid i markedet hadde ikke Lyntoto den nødvendige attraktiviteten for å vinne mange nok lykkespillere. Vi måtte gjøre hestespill mer tilgjengelig og forståelig for folket!

Strategi og løsning for lanseringen

Resultater etter lanseringen av Stalltips

HER FINNER DU OSS

Apotekergata 12, 0180 Oslo
Postboks 131, Sentrum, 0102 Oslo

(+47) 906 34 400
hei@publicis.no

Org nr: 985 087 776 MVA

FØLG OSS I SOSIALE MEDIER