Møt Publicis Stories
September 2023
Med tre team samlet i Publicis Stories, blir vi Norges fremste miljø innenfor innholdsmarkedsføring med content, sosiale medier og influence samlet i ett fagmiljø. Historier, store som små og i alle typer kanaler, er kjernen i alt vi gjør.
Publicis Shift har blitt Publicis Stories. Det markerer en ny satsing som bedre reflekterer vårt mål: å hjelpe våre kunder å finne de gode historiene, helt uavhengig av kanal, og fortelle dem slik at både budskap og merkevare får skinne.
– Dette området er en øvelse i samspill mellom fagkompetanse innenfor kreativitet, PR, media og teknologi. Her har Publicis en stor fordel, og vi har valgt å samle alle relevante ressursene i ett team som jobber sammen på tvers av byråene i huset, sier Director of Content and SoMe Siri Platou.
Kundene vil få en større À la carte-meny å velge fra, med utallige muligheter og alltid en tanke om 360-blikk på budskap og uttak. Andrea Brygard er ansatt som Head of Organic SoMe.
– Jeg har skikkelig tro på denne satsingen i Publicis, og gleder meg til å jobbe i et så veletablert byrånettverk. Synergier mellom spisskompetansen på huset er noe som frister og jeg gleder meg til å være med på å bygge opp det som skal bli Norges beste sosiale medier-miljø, sier Andrea.
I vår verktøykasse finner du redaktørarbeid, tekstproduksjon, innholdsanalyse, sosiale medier-strategier, organisk vekst, kreative konsepter, rådgivning, influencer-strategi, trend watching, community management, produktdesign og mye mer. Alt det merkevarer trenger for å bli synlig og relevant i dagens sosiale og digitale landskap.
For øyeblikket består det det nye fagmiljøet av 15 dedikerte hoder og ambisjonen er klar: å gjøre Publicis Stories til Norges ledende miljø innen innholdsmarkedsføring. Med dyktige fagledere og Siri i spissen, tar Publicis Stories kundenes behov på alvor og vet hvordan man best formidler budskapene på tvers av alle plattformer.
– Vi har klokketro på at godt autentisk innhold laget og distribuert av folk som tar kanalenes premisser på alvor er helt avgjørende for å lykkes med merkevaren din i det lange løp, avslutter Siri.
Fra venstre: Siri Platou (Director Content & SoMe) og Andrea Brygard (Head of SoMe).
Fra venstre: Andrea Brygard, Kaja Isdahl, Iben Middelthon Tjessem, Ida Tabak, Anette Kjølberg og Siri Platou.