Starcom fortsatt på topp i byråkåring
Mai 2024
Publicis Starcom topper igjen Recmas byråvurdering og er blant 11 norske byråer det eneste som får vurderingen "Dominant".
Recma er et uavhengig analysebyrå som gjør en kvalitativ evaluering av 900 mediebyråer globalt og lokalt her i Norge. For å oppnå topplassering må byråene utmerke seg innen digital kompetanse, vitalitet, innovasjon og organisatorisk stabilitet.
Dette er et resultat av langsiktig og solid jobbing, både med nye og eksisterende kunder, avbåde nye og erfarne medarbeidere. Det er jo summen av det å omgi seg med så mange flinke folk og av kunder som gir en tillit. Sammen med dem vi blir gode. Sier Camilla Halleraker, byråleder i Publicis Starcom.
I den ferske rapporten for 2024 viderefører Publicis Starcom førsteplassen i Norge. Globalt får Publicis Media en solid andreplass.
– Det er ekstra stas å få slike anerkjennelser, spesielt fra Recma som er et anerkjent analyse- og rapporteringsmiljø som har fulgt bransjen vår tett i mange år.
Og ikke minst fordi vi har mange flinke konkurrenter, fortsetter Halleraker.
Det inspirerer oss til å hele tiden utvikle oss og investere i teknologi og faglig utvikling. Recma-målingen er en viktig påminnelse om at dette er noe kundene våre også setter pris på, så det motiverer oss til å bli enda bedre, avslutter hun..
Mer om rapporten
- Den globale analysen vurderer mediebyråer i 47 markeder, basert på 17 kriterieI årets rapport er 13 av 17 kriterier oppdatert.
- Alle endringer i 2023 som påvirkerpitcher, newbiz-balanse og vekst i kundeporteføljen, er tatt med i beregningen.